5 ключови тенденции в социалните мрежи!

5 ключови тенденции в социалните медии, за които да внимавате през 2024 г.
 

Социалните медии се развиват с главоломни темпове. Това, което е работило за вашето присъствие в социалните медии миналата година, може да не работи през 2024 г. Ето защо трябва да сте в крак с всички най-нови тенденции в социалните медии, които ще навлязат в тях. Познаването на тенденциите ще ви помогне да създадете иновативни кампании, които да резонират с актуалното поведение и предпочитания на потребителите.

И така, записахте ли си всички нововъзникващи тенденции в социалните медии? Не се притеснявайте! Подготвили сме го за вас.

1-Тенденция в социалните медии: използване на AI с автентичност
 

Освен ако не сте живели под скала, вероятно сте наясно, че генерирането на съдържание с изкуствен интелект е настоящата и бъдещата тенденция.

ИИ се превърна в незаменим инструмент за маркетолозите, който далеч надхвърля незначителното влияние върху работата им. Няма съмнение, че използването на ИИ за генериране на съдържание ще се увеличи бързо и през 2024 г. Но какво да кажем за маркетинга в социалните медии?

Е, маркетолозите на социални медии също прегърнаха силата на ИИ и започнаха да го прилагат за извършване на различни дейности от своето ежедневие. Според Hubspot 31% от маркетолозите използват генеративен ИИ, за да правят публикации в социалните медии.

Но има една уловка! Въпреки че използването на съдържание, генерирано от ИИ, отнема половината от работното ви натоварване, потребителите на социални медии все още имат резерви към машините, които измислят изображения и текст от въздуха. Проучването на Statista доказва това.

Докато съдържанието ви е автентично, човешко и ценно, никой няма да се пита кой стои зад него. Така че, докато се движите напред през 2024 г., нека се уверим, че поддържате този деликатен баланс между помощта на изкуствения интелект и автентичното разказване на истории.

Какво можете да направите, за да се възползвате от тази тенденция?

  • Създайте ясни насоки за генериране на съдържание с изкуствен интелект, които да обхващат аспекти като глас на марката, тон и всички задачи, които могат да бъдат делегирани на изкуствения интелект.

  • Обучете екипа си да си сътрудничи с ИИ по творчески начин. ИИ може да помогне при генерирането на съдържание, но човешката креативност и опит остават безценни за добавянето на уникални гледни точки и емоции.

  • Назначете екип, който да отговаря за прегледа на генерираното от ИИ съдържание. Те трябва да преглеждат и да правят необходимите корекции, за да гарантират съответствие с ценностите на марката и очакванията на аудиторията.

2-Тенденция в социалните медии : Царството на кратките видеоклипове

Вертикалните видеоклипове в кратък формат се превърнаха в доминираща сила в социалните мрежи. Платформи като TikTok, Instagram и дори YouTube с неговите "шорти" изобилстват от тези кратки, но въздействащи видеоклипове, което ги превръща в стратегия на марката.

Защо тези видове видеоклипове са толкова въздействащи?

Тяхната краткост и удобен за мобилни устройства формат са пригодени за днешния забързан цифров пейзаж, в който бързото привличане на вниманието на аудиторията е от първостепенно значение.

73% от потребителите искат да се запознаят с даден продукт или услуга чрез кратки видеоклипове.

59% от видеоклиповете в кратък формат се гледат в продължение на 41-80% от тяхната продължителност.

Тези кратки видеоклипове са благодат за марките, тъй като предлагат компактен, но ефективен начин да предадат посланието си. Независимо дали демонстрират продукти, дават възможност да се надникне зад кулисите или споделят бързи съвети, тези видеоклипове са отлични в ангажирането на зрителите. Тяхната краткост не намалява способността им да предизвикват ангажираност, а напротив - засилва я.

Тенденциите при кратките видеоклипове позволяват на марките да създават съдържание, което привлича вниманието и създава емоционална връзка с аудиторията. Чрез разказване на истории, което поразява, марките могат да окажат запомнящо се въздействие, като гарантират, че посланието им ще резонира дълго след края на видеото.

Ако все още не сте включили видеоклипове в кратка форма в стратегията си за социални медии, започнете да го правите от днес.

Какво можете да направите по-нататък, за да се възползвате от тази тенденция

  • Започнете с избора на платформите, които съответстват на целевата ви аудитория и на характера на марката.

  • Изгответе ангажиращи, кратки видеоклипове, които разказват завладяващи истории или ефективно представят продукти.

  • Продължавайте да прелиствате страниците "За вас", "Макари" и "Късометражни филми", за да сте в крак с най-новите тенденции и функции на кратките видеоклипове

  • Експериментирайте с нови формати, предизвикателства и интерактивни елементи, за да поддържате съдържанието си свежо и ангажиращо.

  • Използвайте календара на социалните медии, за да разработите редовен график за публикуване на кратки видеоклипове.

3-Тенденция в социалните медии: процъфтяваща икономика на създателите

В доклад на Goldman Sachs се прогнозира, че стойността на икономиката на създателите ще се удвои почти двойно и ще достигне 480 млрд. долара до 2027 г., в сравнение с настоящата оценка от 250 млрд. долара.

Можем да се съгласим, че икономиката на създателите процъфтява, трансформирайки начина, по който хората взаимодействат с марките в социалните медии.

Аудиторията вече не се доверява напълно и не се ангажира с всичко, което марките публикуват в своите канали. Те подхождат към съдържанието на марките със здравословна доза скептицизъм.

Тук се намесват инфлуенсърите и създателите на съдържание, известни със своята автентичност и относителност. Тяхната уникална способност да се свързват с последователите ги прави безценни за промоциите на марките.

Но какво отличава тази тенденция в социалните медии?

Сътрудничеството със създателите дава възможност на предприятията да насърчават доверието и връзката със своята аудитория. Не става въпрос само за представяне на продукти; става въпрос за демонстриране на експертни познания и ангажиране по смислен начин.

Чудесен пример за това е сътрудничеството на инфлуенсъра в областта на храните Кайли Пероти и Homiah Foods. Това партньорство ефективно демонстрира как една марка може да използва уникалната привлекателност и аудитория на хранителен блогър, за да подобри видимостта и привлекателността на своя продукт.
Като използва кулинарния опит и завладяващия стил на съдържание на Кайли, Homiah Foods се докосна до нова клиентска база, демонстрирайки силата на целенасочения маркетинг на влиятелни личности.

Какво можете да направите по-нататък, за да се възползвате от тази тенденция?

  • Идентифицирайте микроинфлуенсъри и създатели на съдържание, които съответстват на ценностите на вашата марка и целева аудитория.

  • Сътрудничете си със създателите не само за популяризиране на продукта, но и за да покажете експертни познания и да се ангажирате с аудиторията по смислен начин.

  • Уверете се, че съдържанието, създадено от инфлуенсърите, е в съответствие с вашите цели и резонира с интересите на аудиторията.

  • Обмислете възможността за създаване на дългосрочни партньорства с инфлуенсъри, които могат последователно да представят автентично вашата марка.

4-Тенденция в социалните медии: Купуване на последователи, за да докажете популярността на профила си
 

Потребителите на социалните медии се колебаят дали да следват новооткрити акаунти с малко последователи. Без значение колко качествено е съдържанието ви, следването на акаунт с малко последователи създава малко пролбеми на доверие у хората.

Тъй като съдържанието ви става висококачествено, ще премахнете съмненията, докато получавате естествени последователи по този начин. 

Какво можете да направите по-нататък, за да се възползвате от тази тенденция?

5-Тенденция в социалните медии : Възходът на социалната търговия

Социалната търговия - съчетанието между онлайн пазаруването и социалните медии - революционизира пазаруването в интернет.

Според Statista глобалните продажби в социалните медии се очаква да достигнат 1,3 млрд. долара през 2023 г., като прогнозите сочат, че до 2026 г. те могат да нараснат до близо 3 трилиона долара.

Каква е причината за този гигантски ръст?

В продължение на години търговците използват обхвата на платформите на социалните медии, за да популяризират своите продукти.

Сега пейзажът еволюира с интегрирането на пазаруването в приложенията, което дава възможност на потребителите безпроблемно да откриват, проучват и купуват продукти, без да напускат платформата.

Водещи в областта на социалната търговия са TikTok, Instagram и Facebook, които предлагат функции като пазаруване на живо, видеоклипове, снимки, реклами и витрини с продукти.

Тъй като платформите на социалните медии се превръщат в оживени пазари, трябва да подготвите стратегии за ангажиране на потребителите там, където те са най-активни, предлагайки по-завладяващо и рационализирано пазаруване.